عشــــــــــــق شکستـــــــــــــه
عشــــــــــــق شکستـــــــــــــه
درد ودل عاشقانه


آموزش آشپزی

گراتن مرغ دودی
مواد لازم:

  • مرغ دودی: 250 گرم
  • سیب زمینی ریز: 4 عدد
  • کره آب شده: 25 گرم
  •   کره گیاهی: 25 گرم
  •   پیاز متوسط: یک عدد،‌ ساطوری
  •   سیر: یک حبه،‌ ساطوری
  •   آرد: یک قاشق غذاخوری
  •   شیر: 300 میلی‌لیتر
  • جعفری ساطوری: 2 قاشق غذاخوری
  •   نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

روش تهیه 1 - فر را روی 200 درجه سانتیگراد داغ کنید. برای تهیه سس، کره گیاهی را در یک قابلمه کوچک آب کرده و پیاز آب گرفته را 5 دقیقه در آن تفت دهید تا نرم شود و کمی رنگ بگیرید. سیر را اضافه کرده و پس از 30 ثانیه آرد را اضافه کرده و با پیاز و کره مخلوط کنید. شیر را اضافه کرده و دائم هم بزنید تا به غلظتی برسد که روی قاشق چوبی،‌یک لایه نازک از آن بماند. نمک و فلفل سس را اندازه کنید.
2 - یک ظرف نسوز را چرب کنید. کف آن را با مرغ دودی که به اندازه یک بند انگشت خرد کرده‌اید پر کنید. جعفری ساطوری را با سس مخلوط کرده و روی مرغ بدهید.
3 - سیب‌زمینی‌ها را ورقه کرده و خشک کنید. ورقه‌های سیب‌زمینی را روی گراتن چیده و کره آب شده را با قلم‌مو روی آنها بمالید. کمی نمک پاشیده و ظرف را 20 دقیقه در طبقه وسط بگذارید تا سیب‌زمینی برشته و طلایی شود.

کروکت مرغ
برای تهیه کروکت مرغ، دستورهای متفاوتی وجود دارد، اما این رسپی که بر پایه سس سفید تهیه می‌شود هم ساده است و هم خوش‌طعم. با توجه به قیمت پایین‌تر نسبت به سایر مواد پروتئینی، مرغ در سبد اصلی غذایی ایرانی‌ها جا گرفته است بنابراین گاه پیش می‌آید که از خوردن آن خسته شوید، پس این رسپی را امتحان و از خرید ناگت‌های نیمه آماده بی‌کیفیت خودداری کنید.
مواد لازم برای 4 نفر:

  • کره: 125 گرم
  • آرد: 25 گرم
  • شیر گرم: 150 میلی‌لیتر
  • روغن مایع: به میزان لازم
  • سینه مرغ بی‌استخوان: یک عدد، نگینی
  • سیر: یک حبه ساطوری
  • تخم‌مرغ: یک عدد
  • پودر نان: 50 گرم
  • نمک و فلفل: به میزان لازم

روش تهیه:
1 - کره را در یک قابلمه کوچک آب کنید. آرد را اضافه کرده و مخلوط کنید. پس از یک دقیقه شیر گرم را اضافه کنید. سس را نمک و  فلفل زده و مدام هم بزنید تا غلیظ شود سپس آن را از روی شعله بردارید.
2 - 2 قاشق غذاخوری روغن را روی شعله متوسط داغ کرده و مرغ و سیر را 5 دقیقه در آن تفت دهید. کمی نمک به مرغ بپاشید.
3 - پس از اینکه تکه‌های مرغ سرخ شد، آن را چرخ کرده یا در غذاساز خمیر کنید. خمیر مرغ را به سس اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید. سپس آن را کنار بگذارید تا کاملا سرد شود.
4 - پس از اینکه مایه کروکت سرد و سفت شد آن را 8 قسمت کرده و هر کدام را به شکل یک سوسیس درآورید.
5 - مقداری روغن روی شعله متوسط داغ کنید. تخم‌مرغ را بزنید تا یکدست شود. کروکت‌ها را در تخم‌مرغ زده در پودر نان بغلتانید و هر طرف آن را 4 دقیقه در روغن سرخ کنید. روغن آن را با هوله کاغذی گرفته و با جعفری و لیموترش تزیین کنید. کروکت را با

سالاد

سبز و نان سبوس‌د‌ار سرو کنید.

رولـتـ  مـرغ
سینه مرغ پر شده با سبزیجات، تخم‌مرغ آبپز و انواع

پنیر

و مخلفات دیگر غذایی همیشه محبوب است. لازم نیست برای پر کردن رولت زیاد فکر کنید. در یخچال را باز کنید تا ببینید تقریبا از تمام مواد موجود برای پر کردن سینه مرغ می‌توانید استفاده کنید.
مواد لازم برای 4  نفر:

  • سینه مرغ بدون استخوان: 4 عدد 
  • هویج: یک عدد،‌خلالی 
  • تخم‌مرغ آبپز: 2 عدد، خردشده 
  • سیب‌زمینی آبپز: یک عدد، خلالی 
  • نخود فرنگی آبپز: یک‌چهارم پیمانه  
  • نمک و فلفل: به میزان لازم  
  • روغن: 4 قاشق غذاخوری

روش تهیه:
1 - سینه‌های مرغ را داخل کیسه فریزر قرار داده و با وردنه بکوبید تا ضخامت آن به  3 میلی‌متر برسد اما پاره نشود. این کار را باید به آرامی انجام داد.
2 - سینه‌‌های مرغ را نمک و فلفل پاشیده و چرب کنید.
داخل هر سینه را با هویج، تخم‌مرغ، نخود فرنگی و سیب‌زمینی پر کرده و روی آن کمی نمک و فلفل بپاشید.
3 - رولت‌ها را پیچیده و با نخ پرک یا خلال دندان آنها را محکم کنید. برای پختن رولت‌ها 2 راه وجود دارد. یا 40 دقیقه آنها را در دمای 180 درجه سانتی‌گراد  در فر برشته کنید یا بعد از سوراخ کردن بیرون آن رولت‌ها را در سس گوجه‌فرنگی بپزید و سرو کنید.

طرز تهیه ناگت مرغ در منزل

ناگت مرغ

مواد لازم:

سینه مرغ خام چرخ شده           300 گرم

پنیر پیتزا (موتزارلا)                 100 گرم

سس خردل                        1 قاشق غذاخوری

سیر درشت                        1 حبه

پیاز                                   1 عدد متوسط

فلفل قرمز، نمک، روغن          به میزان لازم

آرد سوخاری                       1 پیمانه

طرز تهیه: گوشت سینه مرغ بهتر است.

پنیر پیتزا را رنده میکنیم مقدار آن را میتوان تا 150 گرم افزایش داد.

گوشت مرغ را داخل ظرف میریزیم همراه پیاز درسته و سیر درسته و پنیر رنده شده و فلفل قرمز و نمک و در صورت دلخواه کمی فلفل سیاه هم اضافه میکنیم.

تمام مواد را در دستگاه غذاساز به مدت 1 دقیقه مخلوط میکنیم. میتوان داخل چرخ گوشت هم ریخت حتی با دستگاههای غذاساز دستی هم میتوان مخلوط کرد اما در صورت استفاده از چرخ گوشت یا دستگاه غذاساز دستی باید پیاز را خرد کنیم

مواد باید کاملاً با هم مخلوط شوند.

میتوان از پودر سیر به جای سیر تازه درون مواد و درون پودر سوخاری استفاده کرد.

داخل پودر سوخاری هم کمی فلفل قرمز اضافه میکنیم.

داخل تابه کمی روغن میریزیم.

اگر خمیر چسبندگی داشت کمی دستمان را نم میکنیم. از مواد برداشته داخل دست به شکل بیضی درآورده و وسط آن را با دو انگشت از طرفین کمی به طرف داخل فشار میدهیم تا تقریباً حالت پروانه داشته باشد. قطر ناگت نباید زیاد باشد.

ناگتها را داخل مخلوط پودر سوخاری و فلفل میگذاریم و به پودر آغشته میکنیم بعد داخل روغن میگذاریم با حرارت ملایم سرخ شود.

نیازی نیست روغن زیاد داغ باشد.

زیاد داخل پودر آغشته نکنید چون آرد سوخاری باعث میشود رطوبت گوشت گرفته شود و ناگت ترک بردارد.

نانهای باگت را به دو نیم میکنیم یا حلقه ای برش میزنیم داخل سینی فر چیده به مدت 10 – 5 دقیقه طبقه وسط فر میگذاریم به اندازه ای که نانها رطوبت خودش را از دست دهد.

اگر بخواهید پودر سوخاری سبزیجات تهیه کنید پودر فلفل شیرین یا چیلی اضافه میکنیم تا رنگ قرمز بگیرد. یا به جای فلفل شیرین از فلفل قرمز استفاده میکنیم تا طعم تندی داشته باشد. برای معطر شدن پودر سوخاری هم میتوان به جای فلفل از پودر سیر استفاده کرد. با سبزیجات دیگر هم میتوان پودر سوخاری را مخلوط کرد مثل پودر پیاز، پودر سبزی و ... که اینها را هر کدام را دوست داشتیم به نان تست اضافه میکنیم.

گهگاهی روغن ماهی تابه را عوض میکنیم چون پودر سوخاری که داخل روغن میریزد رسوب میکند و باعث میشود روغن زود بسوزد. وقتی روغن را خالی کردیم نیازی به شستن ظرف نیست فقط با یک دستمال کامل ظرف را پاک میکنیم و دوباره روغن میریزیم.

دو طرف ناگت ها را سرخ میکنیم.

سس خردل ناگت را خیلی خوش بو میکند.

میتوانید از سس فلفل هم برای تندی طعم استفاده کنید

دستور پخت فیله مرغ سوخاری به سبک رستورانها

شما برای درست کردن این غذا برای ۴ نفر به ۴۵۰ گرم فیله مرغ ، یک پیمانه آرد ؛ یک پیمانه خرده نان خشک شده ، ۲ قاشق سوپ‌خوری ادویه جات و سبزیجات معطر، ۲ عدد تخم مرغ ، ½ قاشق چای‌خوری سس واسابی ، پنیر پارمزان به مقدار دلخواه ، روغن و نمک و ادویه جات نیاز دارید.

برای پختن این غذا اول باید راد و خرده نان ، نمک و سس واسابی و ادویه جات را با سبزیجات معطر و یک قاشق غذا خوری اب مخلوط کنید و  فیله‌های مرغ را در مخلوط بیندازید و روغن را داخل تابه داغ کرده و فیله ها را غلطان در روغن داغ سرخ کنید.

البته در نظر داشته باشید که روش پخت ژاپنی این غذا, فرآیند سرخ کردن را برایتان بسیار آسان می‌کند چرا که نیازی به زمان زیادی ندارد. کافی است تکه‌های فیله مرغ را با خرده نان یا پودر سوخاری پوشانده و به سرعت در روغن داغ سرخ کنید.ادویه جات و سبزیجات معطر را می توانید از ترکیب  کمی جعفری خردشده,پیازچه خردشده, سیر رنده شده, فلفل قرمز و فلفل سیاه و نمک دریا درست کنید.

این ترکیب را می توانید با سس مایونز و کمی ماست مخلوط کرده و در زمان سرو غذا همراه آن نوش جان کرد.در این دستور از خرده نان و آرد همراه با سبزیجات معطر و ادویه جات دلخواه برای کاور کردن فیله ها استفاده شده, می توانید از پودر سوخاری آماده بجای این ترکیب استفاده کنید.

طرز تهیه و دستور پخت چیکن استروگانف

مواد لازم (برای 6 نفر):

روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری

پیاز متوسط: 3عدد(به صورت حلقه های نازک بریده)

فلفل دلمه ای :1 عدد(نازک بریده شود)

نمک: یک و نیم قاشق چای‌خوری

فلفل: یک و نیم قاشق چای‌خوری

قارچ متوسط :15 عدد(برشهای نازک)

سینه مرغ بدون پوست و استخوان: 4 عدد ( ابتدا با بیفتک کوب نازک و به صورت رشته ای بریده شود )

آب مرغ: 2 پیمانه

سس باربکیو: 2 قاشق غذاخوری

خردل: 2 قاشق غذاخوری

سس قرمز تند: یک قاشق چای‌خوری

خامه ترش: نصف پیمانه

طرز تهیه:در یک تابه بزرگ، یک قاشق روغن بریزید و پیازها را حدود 8 دقیقه در آن تفت دهید تا نرم شوند.سپس فلفل دلمه‌ای، 2/1 قاشق چای‌خوری نمک و 4/1 قاشق چای‌خوری فلفل و  قارچ‌ها را به تابه اضافه کنید و حدود 6 دقیقه یا تا زمانی‌که آب قارچ‌ها  روان شود، آن‌ها را تفت دهید.مواد فوق را از صافی رد کنید و حدود 2/1 پیمانه از آب حاصله را نگه دارید. تابه را دوباره روی حرارت قرار دهید و یک قاشق روغن باقی‌مانده را در آن بریزید.روی سینه مرغ، باقی‌مانده نمک و فلفل را بپاشید و حدود 5 دقیقه آن‌ها را  در روغن تفت دهید تا طلایی رنگ شوند سپس مخلوط قارچ و فلفل را به آن اضافه  کنید و کنار بگذارید. آب مرغ و سبزیجات را در ظرف بجوشانید و هرچه از مواد به ته تابه  چسبیده را با یک قاشق چوبی از ته ظرف جدا کنید و بگذارید همراه با سس  بجوشند.سس باربکیو، خردل، و سس قرمز تند را به محتوای ظرف اضافه کنید  بگذارید بجوشند تا یک و نیم پیمانه آب از آن‌ها باقی بماند. آب  باقی‌مانده باید کمی غلیظ باشد. حرارت را کم کنید و خامه ترش را به آن اضافه کنید و دیگر نگذارید سس بجوشد. سپس مرغ و سبزیجات را به تابه اضافه کنید و تا حدی به آن‌ها حرارت دهید که گرم شوند

دستور پخت بیف استروگانف

روش اول

مواد لازم:

گوشت مغز ران گوساله یا راسته پاک کرده=یک کیلو روغن یا کره=100 گرم پیاز متوسط=3 تا 4 عدد آرد=یک قاشق سوپخوری سرخالی خامه=150 گرم سیب زمینی پشندی=1 کیلو و نیم نمک و فلفل=به مقدار کافی روغن فراوان برای سرخ کردن سیب زمینی سس سفید=2/1 پیمانه

طرز تهیه

پیاز را خلال و در روغن سرخ می کنیم تا طلایی شود.گوشت را ورقه ورقه و بعد خلال می کنیم و می شوییم و داخل پیاز می ریزیم.حرارت را ملایم می کنیم و در ظرف را می گذاریم تا آب گوشت کاملا کشیده شود. یکی دو لیوان آب در ظرفی می ریزیم و می گذاریم گوشت بپزد ولی زیاد له نشود و آب گوشت تمام شود؛بعد آرد را داخل گوشت می ریزیم و کمی نمک و فلفل می ریزیم و بهم می زنیم. بعد نصف لیوان آب اضافه می کنیم و می گذاریم دو سه جوش بزند و سس آن غلیظ شود.سیب زمینی ها را پوست می کنیم و با دست یا با ماشین مخصوص بلند و باریک به نازکی یک چوب کبریت خلال می کنیم و می شوییم و در صافی می ریزیم تا آب سیب زمینی کاملا گرفته شود.روغن فراوان را داغ می کنیم و سیب زمینی را بدفعات در روغن سرخ می کنیم؛سیب زمینی را نباید زیاد در روغن بهم زد زیرا له می شود،گاهی با احتیاط سیب زمینی را بهم می زنیم وقتی سیب زمینی سرخ و برشته و کاملا خشک شد،با کفگیر از داخل روغن بیرون می آوریم و در صافی می ریزیم تا روغن آن گرفته شود و تمام سیب زمینی ها را بهمین طریق سرخ می کنیم.گوشت را در دیس می ریزیم،خامه و سس سفید را روی گوشت می دهیم و سیب زمینی آماده شده را رو یا اطراف گوشت می ریزیم.

مواد لازم برای سس بیف استراگانف

آب یا استاک مرغ: يک ليتر آرد سفيد گندم: يک قاشق غذا خوري کره: ۱۰۰ گرم سس قرمز، سس سويا، نمک و فلفل: به مقدار کافي

طرز تهيه سس بیف استروگانف:

کره را داخل قابلمه مي ريزيم تا داغ شود سپس آرد را داخل آن ريخته و تفت مي دهيم، بعد آن را خوب هم مي زنيم تا کرم رنگ شود. بعد از اينکه آرد سرخ شد، آب مرغ را به آن اضافه مي کنيم و هم مي زنيم تا غليظ شود، سپس سس قرمز و سس سويا به آن اضافه مي کنيم و هم مي زنيم. با نمک و فلفل آن را خوش طعم مي کنيم، سپس آن را داخل فر مي گذاريم تا تيره رنگ شود، بعد از اينکه مواد حرارت ديد، آن را از داخل فر بيرون مي آوريم.

نکته:

سس ولوته از کره و استاکها تهيه مي شود و کره پايه اوليه آن است اگر استاک مرغ باشد ولوته مرغ و اگر استاک گوشت باشد ولوته گوشت نامه دارد.

روش دوم

مواد لازم براي تهيه بيف استروگانف:

سيب زميني: ۴۰۰ گرم (سرخ شده يا خلال) سس قرمز: يک قاشق غذا خوري گوشت فيله: ۵۰۰ گرم (گوشت گوساله يا گاو) روغن: ۵۰ گرم نمک و فلفل و پودر سير: به مقدار کافي خامه: دو قاشق غذا خوري قارچ: ۴۰۰ گرم سس خردل: يک قاشق چاي خوري سس سويا: يک قاشق مربا خوري

طرز تهيه گوشت بیف استروگانف:

گوشت راسته گوساله را به صورت رشته اي (کلفت) برش مي زنيم و با نمک، فلفل و پودر سير آن را خوش طعم مي کنيم و با روغن آن را سرخ مي کنيم، سپس قارچ را به آن اضافه کرده و تفت مي دهيم. سس تهيه شده را به آن اضافه مي کنيم تا عصاره گوشت و قارچ در آيد. سپس خامه را رقيق مي کنيم، بعد همراه خامه و خلال سيب زميني روي آن را تزئين مي کنيم

طرز تهيه پاچین سوخاری

مواد لازم:
پاچین مرغ
پودر سوخاری وادویه های طعم دهنده

طرز تهیه:
اول از همه باید گوشت قسمت نازک پاچین رو از استخوان مرغ جدا کنید.
برای این کار نوک چاقو رو به زیر گوشت انداخته وتمام بندها وماهیچه های   کوچک رو ببرید . گوشت جدا شده رو به قسمت انتهایی پاچین منتقل کرده وبا دست بهش شکل بدید.
پاچین های دسته دار را تو یک عدد تخم مرغ کامل زده شده بغلطونید. وبعد در پودر سوخاری مزه دار شده ( پودر سوخاری + فلفل قرمز + کمی نمک + چودر سیر ) اونها رو قرار بدید تا تمام قسمت های پاچین به پودر سوخاری اغشته بشه._ وقتی تمام پاچین های دسته دار اغشته به پودر سوخاری شدندکافیه اونها رو در جکوزی روغن داغ !غوطه ور کنید.بذارید کاملا سرخ وبرشته بشن
.

طرز تهیه و دستور پخت جوجه چینی

مواد لازم: آرد گندم:یك لیوان آرد برنج:نصف لیوان آرد ذرت:نصف لیوان بیكینگ پودر: یك قاشق مرباخوری ماء الشعیر بدون طعم:یك شیشه سیب زمینی آب پز: 2 عدد پیاز:2 عدد سینه مرغ: یك عدد كامل نمك: به مقدار لازم

طرز تهیه: آرد گندم، آرد برنج، آرد ذرت، بیكینگ پودر و نمك را با هم مخلوط می كنیم.  سپس كم كم ماءالشعیر را به مخلوط اضافه می كنیم تا جایی كه غلظت خمیر مانند  غلظت حلیم شود. سپس می گذاریم تا خمیر به مدت 2 ساعت بماند. سینه مرغ را به شكل فیله درمی آوریم. سپس فیله ها را در خمیری كه تهیه كرده  ایم، كاملا می غلتانیم تا هر دو طرف آنها خمیری شود. سپس فیله ها را در  روغن سرخ می كنیم. فقط باید مراقب باشید كه فیله ها نسوزند، چون زود سرخ می  شوند. پس از این مرحله سیب زمینی های آب پز و پیاز را به شكل حلقه حلقه برش می  دهیم. سپس آنها را در همان خمیر می زنیم و در روغن سرخ می كنیم. البته  بایستی توجه داشته باشید كه سیب زمینی ها را جدا سرخ كنید و پیازها را جدا،  یعنی با هم سرخ نكنید. مزیت غذا این است كه با وجود این كه سرخ می شود، روغن زیادی به خود جذب نمی  كند. با این همه اگر بخواهید فیله سرخ شده همان مقدار كم روغن را هم  نداشته باشد، می توانید فیله ها را بعد از سرخ شدن، روی یك پارچه سفید تمیز  قرار دهید تا روغن داخل آنها كاملا خارج شود.استفاده از پياز و سيب زميني بستگي به ذائقه شما دارد و در صورت دلخواه مي  توانيد از آنها استفاده کنيد.   اين غذا، يک غذاي بسيار خوشمزه و لذيذ است که مي توانيد با سس گوجه فرنگي  يا سس هزار جزيزه آن را ميل کنيد.

طرز تهیه کباب برگ

مواد لازم:گوشت راسته پاک کرده دو کیلو آب پیاز رنده شده  یک فنجان فلفل و نمک  به مقدار لازم

طرز تهیه:

برای تهیه کباب برگ بهتر است از گوشت  راسته گوساله یا گوسفند استفاده کنیم . گوشت راسته را به اندازه دلخواه و به قطعات یک اندازه می بریم و به قطر نیم سانتیمتر ورقه ورقه کرده، به آنها آب پیاز و کمی فلفل زده و در صورت تمایل می توانیم، کمی روغن زیتون هم به گوشت اضافه کنیم. چند ساعتی صبر می کنیم تا گوشت بماند و ترد شود. بعد گوشت را به سیخ کشیده و با پشت کارد کمی روی گوشت می کوبیم. آن را روی حرارت زغال یا کباب پز اجاق قرار داده و به آن کمی نمک می پاشیم . کباب را پشت و رو می کنیم تا آن طرف کباب هم برشته شود، ولی نباید زیاد خشک شود. پس از آماده شدن کباب آن را در دیس می کشیم و اطراف دیس را با لیموترش، خیارشور و چند حلقه پیاز تزیین می کنیم.

آموزش و طرز تهیه انواع استیک

آموزش و طرز تهیه استیک

مواد ‌لازم برای 1 نفر:

گوشت راسته گوسفندی با استخوان دنده 2 تکه (250 گرم) سویا سس 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری گوجه‌فرنگی خرد شده 1عدد پیازچه خرد شده 100 گرم نخود پخته 50 گرم نمک و فلفل به میزان لازم نعناع به میزان لازم

روش تهیه: گوشت گوسفند را با سویا سس ، روغن زیتون و فلفل مزه‌دار کرده و به مدت 3- 2 ساعت در یخچال قرار دهید. سپس با بیفتک کوب آن را بکوبید تا نرم و کمی نازک شود. سپس روی صفحه توری فلزی قرار دهید و آن را کباب کنید. پیازچه و گوجه‌فرنگی را با کمی روغن زیتون تفت دهید و نخود پخته را هم اضافه کنید. نمک و فلفل را نیز به مخلوط بالا افزوده و همراه کباب و چند برگ نعناع میل کنید.

شاتوبریان با سس قارچ

مواد لازم : گوشت فیله تمیز شده 800 گرم سس قارچ 1 پیمانه کره 100 گرم نمک و فلفل بمیزان کافی روغن زیتون 50 گرم

طرز تهیه : گوشت فیله تمیز شده را به 4 قسمت از مقطع بریده با استیک کوب کمی می کوبیم و به شکل گرد منظم در می آوریم . دو طرف آنرا آغشته به روغن کرده فلفل می زنیم . دو طرف گوشت را یکی یکی در ماهیتابه چدنی خوب برشته کرده اگر فکر می کنید مغز گوشت خام است کمی آب اضافه کرده در ظرف را ببندید تا با حرارت ملایم بپزد و آب جذب آن شود . سپس در ظرف چیده رویش را سس قارچ یا سس فلفل می دهیم . اطراف آنرا با جعفری و سیب زمینی سرخ کرده تزیین می کنیم .

استیک با سس ذرت

مواد لازم برای برای ۴ نفر: ( زمان پخت: ۱۵دقیقه ) ▪ ۲ فنجان ذرت تازه، ▪ یک دوم فنجان فلفل قرمز خرد شده، ▪ یک چهارم فنجان پیازچه، ▪ ۱ ق.س گشنیز، ▪ یک چهارم فنجان آب لیمو، ▪ کمی شکر، ▪ نمک و فلفل سیاه به میزان لازم، ▪ ۴ قطعه استیک راسته، ▪ ۱ق.چ نمک، ▪ فلفل سیاه، یک دوم ق.چ ▪ پودر فلفل قرمز خشک شده. ● طرز تهیه: ذرتها را از وسط به دو نیم کرده درون آبجوش ریخته و بپزید. سپس از آب جوش درآورید و فلفل قرمز، پیازچه، گشنیز، آب لیمو و شکر را با آن مخلوط کنید و نمک و فلفل سیاه به آن بزنید. گریل را هم از قبل روشن کرده. نمک و فلفل سیاه و پودر فلفل قرمز را مخلوط و به استیک ها بزنید و هر طرف را حدود ۵ دقیقه در فر بپزید. سپس با سس فلفلی ذرت سرو نمایید.

اسکالپ ناتور

مواد لازم : گوشت راسته پاک کرده گوساله 1 کیلو گرم آرد سوخاری 1 پیمانه تخم مرغ 4 تا 5 عدد روغن 150 گرم نمک و فلفل بمیزان لازم

طرز تهیه : گوشت را به 6 قطعه تقسیم می کنیم . مقطع گوشت را روی تخته قرار داده با استیک کوب می کوبیم تا حدی که گوشت زیاد نازک نشود . دو عدد تخم مرغ را در ظرفی شکسته نمک و فلفل می زنیم و با چنگال هم می زنیم . در ماهیتابه روغن ریخته هر طرف گوشت را ابتدا در آرد سوخاری زده سپس در تخم مرغ باز در آرد سوخاری و در روغن داغ سرخ می کنیم . گوشت را هنگام سرخ شدن حرکت ندهید تا کاملاً یک طرف آن سرخ شود بعد طرف دیگر را سرخ کنید . برای هر نفر یک عدد اسکالپ ناتور یا شنیتسل گوشت در نظر گرفته می شود . شما می توانید برای هر نفر یک عدد تخم مرغ را در ماهیتابه که روغن ریخته اید , درسته بشکنید . حرارت را ملایم کنید , در آنرا ببندید تا سفیده بسته شود بعد آنرا به آرامی با کفگیر روی اسکالپ قرار دهید و اطرافش را با جعفری و سیب زمینی سرخ شده تزیین کنید .

اسکالپ پاند

مواد لازم : سینه مرغ به تعداد افراد تخم مرغ برای هر دو سینه 1 عدد آرد سوخاری بمقدار لازم نمک بمقدار لازم روغن برای سرخ کردن بمقدار لازم

طرز تهیه : برای تهیه شنیتسل مرغ باید از سینه مرغ استفاده کرد . سینه مرغ را از استخوان طوری جدا می کنیم که انتهای بال باقی بماند و پوست سینه را می کنیم . از هر سینه مرغ دو عدد شنیتسل می توان تهیه کرد چون سینه از وسط نصف می شود . پس از اینکه استخوان سینه جدا شد طوری که انتهای بال به آن متصل است به آن نمک زده و با استیک کوب می کوبیم طوریکه له نشود ولی پهن و نازک شود . بعد تخم مرغ را شکسته با کمی نمک با چنگال هم می زنیم سپس قطعات سینه را ابتدا در آرد سوخاری می زنیم بعد در تخم مرغ می غلتانیم مجددا در آرد سوخاری و بعد دو طرف آنرا در روغن با حرارت ملایم به حدی سرخ می کنیم که طلایی شود . دقت کنید هنگام سرخ کردن اجازه دهید یک طرف کاملاً سرخ شود بعد طرف دیگر را سرخ کنید .

استیک با سس قارچ

مواد لازم : گوشت فیله یا راسته 1 کیلو گرم کره یا روغن مایع 100 گرم فلفل و نمک بمقدار لازم

طرز تهیه : گوشت را به قطعات 150 تا 200 گرمی از مقطع برش داده کمی با استیک کوب می کوبیم . مراقب باشید که شکل منظم داشته باشد . اطراف آنرا با کره آب شده یا روغن آغشته می کنیم و فلفل می زنیم . تابه چدنی را چرب کرده کاملاً داغ می کنیم . بعد دو طرف هر قطعه از گوشت را در تابه سرخ می کنیم . دقت کنید که یک طرف استیک که کاملاً سرخ شد طرف دیگر را سرخ می کنیم . همزمان 2 یا 3 استیک را با هم سرخ نکنید . زمانی که استیک سرخ شد و آنرا در بشقاب قرار دادید رویش نمک بپاشید و اطراف آنرا با سیب زمینی سرخ شده , جعفری و خیار شور تزیین نمایید و رویش سس قارچ دهید . طرز تهیه سس قارچ در صفحه مربوط به سس ها توضیح داده شده است .

استیک دو تایی

مواد لازم:

راسته یا فیله گوساله               200 گرم برای هر نفر

 

فیله مرغ                             به ازای هر فیله راسته یک قطعه یا 70 گرم

 

سویاسس                            2 قاشق غذاخوری

 

روغن مایع                             2 قاشق غذاخوری

 

ادویه شامل جوز هندی، زنجبیل و فلفل سیاه      به میزان لازم

مواد سس فلفل:

فیله گوجه فرنگی بدون پوست خرد شده        4 عدد

 

روغن زیتون                                            2 قاشق غذاخوری

 

فلفل سیاه                                            1 قاشق غذاخوری

 

شکر                                                    1 قاشق غذاخوری

 

عصاره مرغ و گوشت                                 از هر کدام 1 عدد

 

سرکه سفید                                          2 قاشق غذاخوری

 

پودر خردل                                             1 قاشق مرباخوری

برای ایمنی هنگام کار با تخته ابتدا حوله ای را خیس کنید و روی میز بندازید بعد تخته را روی آن بگذارید تا موقع کار زیاد تکان نخورد و حالت صداگیری هم داشته باشد.

کیسه فریز را که چرب کرده ایم روی تخته پهن میکنیم.

فیله گوسفند یا گوساله را لای کیسه فریزر و طرف دیگر نایلون را روی فیله برمیگردانیم و با قسمت میخی استیک کوب فیله را میکوبیم در حدی میکوبیم که فیله به طرف بیرون پهن تر شود بعد سویاسس را روی فیله میریزیم روغن زیتون هم روی آن میریزیم ادویه ها، کمی روغن مایع اضافه میکنیم.

از یک چهارم یک عدد جوز هندی که 3 گرم است برای هر استیک رنده میکنیم و استفاده میکنیم.

ماهی تابه چدن را چرب میکنیم. نیازی نیست زیاد روغن بریزیم فقط چرب شود کافیست. البته ابتدا ماهی تابه را روی حرارت میگذاریم تا گرم شود. بعد که گرم شد چرب میکنیم.

فیله مرغ را روی فیله ای که داشتیم میگذاریم و روی آن نایلون فریزر گذاشته و میکوبیم تا این دو فیله به خورد هم بروند. به اندازه ای فیله مرغ روی فیله گوسفند میگذاریم که تمام سطح آن پوشیده شود.

وقتی فیله مرغ کامل به خورد فیله گوسفند رفت آن را داخل یخچال میگذاریم حداقل دو ساعت بماند تا مزه دار شده و ترد شود.

روغن را که داخل ماهی تابه ریختیم با برس آن را به تمام سطح ماهی تابه میزنیم.

فیله را که از یخچال بیرون آوردیم داخل ماهی تابه میگذاریم تا سرخ شود.

برای سرخ کردن استک ها دقت کنید همیشه ابتدا ماهی تابه چدن را گرم کنید بعد استیک ها را یکی یکی داخل آن سرخ کنید چون اگر دو تا استیک یک جا داخل ماهی تابه گذاشته شود آب می اندازد.

در 5 دقیقه اول حرارت باید زیاد باشد بعد حرارت را کم میکنیم تا آب نیندازد.

تهیه سس فلفل

ظرف را روی حرارت میگذاریم و گوجه فرنگیهای خرد شده را که داخل بلندر ریختیم و پوره کردیم داخل آن میریزیم فلفل سیاه، سرکه سفید، شکر را همزمان اضافه میکنیم روغن مایع و پودر خردل و عصاره های خرد شده را هم اضافه میکنیم و هم میزنیم.

این سس به مدت 15 - 10 دقیقه با حرارت ملایم روی گاز آماده میشود. وقتی استیک ها آماده شد با این سس سرو میکنیم.

استیک با پوره فلفل دلمه

استیک با پوره فلفل دلمه ای مواد لازم :

رنده پوست ليمو 1 قاشق چايخوري آب ليمو ترش 2/1 پيمانه نمك و فلفل به ميزان لازم گوشت استيك قرمز 4 عدد فلفل قرمز دلمه اي 2 عدد پياز كوچك 1 عدد فلفل قمي قرمز 2 عدد سير خرد شده 2 حبه ليمو ترش سبز تعدادي براي سرو طرز تهيه : در يك ظرف رندة پوست ليمو ترش , دو قاشق سوپخوري روغن زيتون و فلفل را مخلوط كنيد. استيك ها را در اين سس بخوابانيد . براي درست كردن پوره فلفل , ابتدا فلفل هاي دلمه اي را نصف كنيد , تخم هاي آن را خارج كنيد و با يك قلم مو, روغن زيتون روي آن بماليد و روي كباب پز قرار دهيد تا پوست آن سياه شود. به همين ترتيب پياز را نيز كباب كنيد وبعد از اينكه پياز و فلفل ها خنك شد پوست آنها راگرفته , سپس فلفل هاي كباي , پياز, فلفل قلمي قرمز , سير ونمك را داخل مخلوط كن بريزيد تا به صورت پوره در آيد . آبليمو و مقداري نمك به استيكها اضافه كنيد و بلافاصله استيك ها را از سس خارج كنيد و به مدت هشت تا ده دقيقه روي كباب پز قرار دهيد تا پخته شود و با پوره فلفل سرو كنيد. مي توانيد براي تزئين از رنده هاي پوست ليمو ترش و قاچ هاي ليمو استفاده كنيد.

لم چاپس

مواد لازم

راسته با استخوان گوسفندی یك كیلوگرم روغن‌زیتون چهار قاشق سوپخوری پیاز یك عدد پودرسیر نصف قاشق چایخوری سس سویا یك قاشق سوپخوری نمك یك قاشق چایخوری فلفل نصف قاشق چایخوری كره و زعفران آب‌كرده به میزان لازم گوجه‌فرنگی، زیتون و سبزی در صورت تمایل

لم چاپس

مواد لازم

راسته با استخوان گوسفندی یك كیلوگرم روغن‌زیتون چهار قاشق سوپخوری پیاز یك عدد پودرسیر نصف قاشق چایخوری سس سویا یك قاشق سوپخوری نمك یك قاشق چایخوری فلفل نصف قاشق چایخوری كره و زعفران آب‌كرده به میزان لازم گوجه‌فرنگی، زیتون و سبزی در صورت تمایل

طرز تهیه

ابتدا رگ و چربی‌های گوشت را گرفته، اما استخوان‌ها روی آن باقی بماند. سپس با دو قاشق روغن‌زیتون، پیاز، فلفل، پودرسیر، نمك و سس‌سویا مخلوط كرده و به مدت پنج ساعت می‌گذاریم تا مزه‌دار شود، بعد داخل تابه چدنی دو قاشق دیگر روغن‌زیتون ریخته و دو طرف آن را خوب سرخ می‌كنیم. پس از سرخ شدن مقداری كره و زعفران آب‌كرده را با قلم‌مو روی آن بزنید تا خوشمزه‌تر شود و با گوجه‌فرنگی، زیتون و سبزی تزئین كنید.

طرز تهیه مرغ شکم پر

 

  • مرغ                         1 عدد
  • مغز گردو                  1/2 لیوان
  • پیاز 2 عدد
  • سیر                          2 حبه
  • زعفران دم کرده           2 قاشق چایخوری
  • سبزی معطر               2 قاشق چایخوری                  
  • رب گوجه فرنگی         1 قاشق چایخوری
  • رب انار                    2 قاشق غذاخوری
  • زرشک                     1 قاشق غذاخوری
  • کره                          مقدار لازم
  • نمک و فلفل                مقدار لازم

طرز تهیه : داخل ماهیتابه مقداری  روغن بریزید ، پیاز و سیر را خرد کنید و در روغن تفت دهید تا نرم شوند سپس  سبزی معطر را اضافه کنید و تفت دهید تا سبزی سرخ شود ، در ادامه گردوهای  خرد شده ، زرشک ، زعفران دم کرده ، رب گوجه فرنگی و رب انار را اضافه کنید ، کمی تفت دهید و از روی حرارت بردارید.

 

موادی که آماده کرده اید را داخل شکم مرغ بریزید و با دست خوب پخش کنید تا  تمام سطح داخلی مرغ به این مواد آغشته شود سپس با نخ کوک یا هر نوع نخ  ضخیمی که دارید مرغ را جمع کنید.

ابتدا نخ را از پشت گردن مرغ به سمت جلوی سینه ها بیاورید و زیر استخوان سینه نخ را بپیچانید سپس دو طرف نخ را به بخش انتهایی پای مرغ 2 بار بچرخانید و گره بزنید ( در زمان پیچاندن نخ را بکشید تا مرغ جمع شود ).

 

نخ های اضافی را قیچی کنید ، کره را آب کنید سپس با دست تمام سطح مرغ را با کره آب شده ماساژ دهید ( میتوانید برای آبدار ماندن مرغ زیر پوست سینه  مرغ را به آرامی بلند کنید و فاصله میان پوست و گوشت را نیز به کره آغشته  کنید ).

 

پس از اماده شدن مرغ روی آن مقداری نمک و فلفل بپاشید ، مرغ را داخل ظرف پیرکس یا سینی فر قرار دهید و 2 لیوان آب داخل ظرف بریزید ( میتوانید به جای آب با سبزیجاتی مانند سیب زمینی ، هویج و … زیر مرغ را پر  کنید)

مرغ داخل فر با دمای 180 درجه سانتیگراد  به مدت 1 ساعت قرار دهید تا مرغ پخته و روی آن طلایی شود (ممکن است زمان  بیشتری لازم باشد) سپس نخ های اطراف مرغ را جدا کنید و مرغ را سرو نمایید

 طرز تهیه چیکن اردور

مواد اولیه

سینه مرغ ................ یک عدد

پیاز ........................ 2 عدد

قارچ ........................ 10 عدد

خیار شور ................... 150 گرم

فلفل دلمه ..................... 1 عدد

کچاب ........................ 1 قاشق غذاخوری

مایونز ......................... 2 قاشق غذاخوری

جعفری مقداری

نمک ، فلفل، زردچوبه  و آویش مقداری

نان تست سایز بزرگ

ابتدا سینه مرغ را با مقدار کمی آب و یک عدد پیاز و نمک، فلفل و زردچوبه بپزید. طوری  که فقط 2 قاشق غذاخوری آب مرغ  اضافه بیاید. در این فاصله فلفل دلمه را در خرد کن ریخته خرد کنیدوقتی مرغ پخته شد آن را  جداگانه همراه با 2 قاشق آب مرغ در خرد کن ،خرد کنید تا خمیری شکل شود.به به آن چند برگ جعفری اضافه کرده  همراه با مرغ خرد کنیدبه آن آویشن بزنید.خیار شور را با رنده درشت یا متوسط رنده کنید. ( با خرد کن، خرد نکنید چرا که می خواهیم زیر دندان کاملا حس شود)به آن سس کچاب اضافه کنید.قارچ را خرد کنید.پیاز دوم را برداشته خرد کنید در کمی روغن تفت دهید وقتی به طلایی رنگ شد، قارچ را به آن اضافه کنید.فلفل دلمه را به آن اضافه کرده به آن آویشن و نمک و فلفل بزنید و حدود 5 دقیقه تفت دهید.سپس از روی اجاق برداشته با مخلوط مرغ و خیار شور مخلوط کرده به آن سس مایونز بزنید. تمام مواد را هم بزنید تا کاملا با یکدیگر با هم مخلوط شود.نان تست را بردارید و با کمک چاقو دور آن را برید تا یکدست شود.تمام نان ها را به این شکل درست کنید.کمی از مواد را با چاقو روی نان بمالید و در سطح نان پخش کند. سعی کنید که مواد زیاد به گوشه های نان مالیده نشود.یک نان تست دیگر روی آن بگذارید و با دست کمی فشار دهید که به هم بچسبد.سپس با چاقو به صورت مورب، دو قطر نان را برش دهید.. طوری که از هر نان تست 4 تکه مثلثی شکل داشته باشیم.همه ساندویچ ها را کنار هم  در ظرفی بچینید ودر یخچال بگذارید.  (خنک سرو کنید)

 طرز تهیه پاستا مرغ با سس آلفردو

مواد لازم:

پاستا           500 گرم

کره              نیم پیمانه

سینه مرغ     300 گرم (پخته و تکه تکه شده)

جعفری         اندکی برای تزئین

نمک و فلفل   به مقدار لازم

طرز تهیه:

در یک ظرف آب 5 پیمانه آب بریزید و بگذارید جوش بیاید. وقتی آب جوش آمد به آن نمک اضافه کنید. به آب در حال قل خوردن پاستا را اضافه کنید.

در ظرف را باز بگذارید وگرنه پاستاها خمیر می‌شوند. بگذارید تا پاستاها بپزند. در این مدت یکی دو بار مخلوط را هم بزنید.[عجله نکنید باید هنوز طرز تهیه سس آلفردو را هم برایتان بگوئیم]

همزمان با ریختن پاستاها درون آب، در تابه‌ای دیگر کره را آب کنید و مرغ را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید. سپس نمک و فلفل و سس آلفردو را به آن بیافزایید و بگذارید با هم چند قل بخورند تا مرغ‌ها طعم بگیرند.

پاستاها که پخت؛ آنها را آبکشی کنید و در ظرفی که از قبل کمی گرم کرده‌اید بکشید و مخلوط مرغ و سس آلفردو را به آنها اضافه کنید.

سس آلفردو:

درست کردن سس آلفردو بسیار راحت است و زمان زیادی نمی‌برد. حداکثر زمان پخت آن 10 دقیقه است.

مواد لازم:

کره    یک چهارم پیمانه

خامه  یک پیمانه

سیر   یک حبه (خرد شده)

پنیر پارمزان رنده شده یک پیمانه و نیم

جعفری تازه  یک چهارم پیمانه (ریز شده)

طرز تهیه:

کره را در تابه متوسط آب کنید. یادتان باشد حرارت اجاق باید ملایم باشد. خامه را به کره اضافه کنید و بگذارید مخلوط برای پنج دقیقه قل بخورد. بعد جعفری، سیر و پنیر را اضافه کنید و مرتب و سریع مخلوط را به هم بزنید و از روی حرارت آن را بردارید

طرز تهیه کوبیده مرغ (نگینی)

مواد لازم :

سينه مرغ 1000 گرم

فيله گوشت 100 گرم

براي نگيني كردن

پياز 3 عدد

دنبه 150 گرم

كره 100 گرم

گوجه فرنگي 500 گرم

فلفل قدري نمك قدري

طرز تهيه :مرغ و پياز و نمك و فلفل را مخلوط ميكنيم و خوب مالش ميدهيم تا موادكاملا چسيندگي پيدا كند ، بعد دست را مرطوب مي كنيم و از مايه گوشت بر ميداريم و بسيخ ميكشيم و با انگشت كمي فشار ميدهيم تا گوشت بسيخ بچسبد و سطح آن صاف شود ، آنگاه آتش قراوان را كه كاملا گرفته است روي منقل صاف ميكنيم و سيخها را روي آتش مي چنيم و فوري آتش را باد ميزنيم تا گوشت خودش را بسيخ بگيرد و از آن نريزد وقتي گوشت كمي برشته شد ، ديگر آتش را باد نميزنيم تا مغز گوشت بپزد بابد دقت كرد كه كبابها زياد برشته و خشك نشوند ، كبابها را در ديس ميكشيم و روي آن را كمي سماق كوبيده ميپاشيم . اگر بخواهيم كباب چربي كمتر داشته باشد ميتوانيم از گوشت ران بهمين طريق كباب تهيه كنيم ولي البته گوشت اگر كمي چرب باشد كباب آن خوشمزه تر ميشود. كباب كوبيده يا برگ را در فر نيز مي توان تهيه كرد البته كباب روي آتش و اگر ذغال باشد بهتر تهيه ميشود، ولي از فر بلحاظ آساني كار ميتوان استفاده كرد و در صورتيكه بخواهيم كباب كوبيده را در فر تهيه كنيم سيخهاي كباب كوبيده را در ديسي مي چينيم و فر را با حرارت 500 درجه گرم ميكنيم و ديس كباب را روي آخرين پنجره بطرف بالا قرار ميدهيم و ميگذاريم در حدود بيست دقيقه بماند و گاهي سيخها را چرخ ميدهيم

نودل استراگانوف

مواد لازم:
نودل ................................ 200 گرم ( در عکس نمی بینید)
سینه مرغ ........................ 1 عدد
فلفل دلمه ....................... 1 عدد
قارچ ............................... 5 عدد
سیب زمینی خلال شده.... 1 عدد
پیاز ................................ 1 عدد
نمک و فلفل و پودر سیر به مقدار لازم

مرغ را به صورت رشته ای خرد کنید.پیاز را خلالی کرده در روغن تفت دهید.مرغ را به آن اضافه کنیدقارچ را حلقه ای خرد کرده و همراه مواد دیگر تفت دهید فلفل دلمه را نیز خرد کرده و به مواد در حال تفت اضافه کنید نودل را طبق دستور روی بسته آماده و آبکش کنید، اگر داخل بسته ادویه مخصوص وجود دارد که از همان روی نودل بپاشید و اگر ادویه ندارد کمی فلفل و نمک و پودر سیر به آن اضافه کنید و نودل را با مواد تفت داده شده مخلوط کنید

شینسل مرغ

مواد اولیه

سینه مرغ .......... یک عدد تخم مرغ .......... دو عدد آرد سوخاری (ساده و یا با چاشنی) .......... یک فنجان نمک .......... 2 / 1 قاشق چای خوری فلفل .......... 4 / 1 قاشق چای خوری روغن نباتی و یا روغن زیتون برای سرخ کردن

سینه مرغ را به دو قسمت برش می دهیم.تمام چربی های اضافی آن را می گیریم مجدداً هر یک از نیمه های سینه مرغ را به دو قسمت برش می دهیم.این بار هر یک از قطعه های مرغ را از درازا به دو نیمه برش می دهیم.قطعات مرغ برش داده شده را با گوشت کوب مخصوص کاملا پهن و نازک می کنیم.این کار را تا جایی ادامه می دهیم که اندازه قطعه مرغ تقریبا دو برابر اندازه اولیه اش شود. توجه داشته باشید برش های مرغ نباید بیش از حد نازک شوندبرش های آماده شده در ظرفی گذاشته و نمک و فلفل به آنها بزنید تا مزه دار شوند.برای جلوگیری از چسبیدن برش های مرغ به یکدیگر ، می توانید آنها را بر روی پوشش های پلاستکی قرار داده و سپس لایه بعدی را روی آن قرار داده و ادویه بزنیددر یک کاسه تخم مرغ ها را شکسته و کاملا مخلوط کنیدهر یک از برش های مرغ را درون مخلوط تخم مرغ انداخته و سپس آن را برگردانید تا کاملا آغشته به مواد شوند.حال به کمک چنگال و یا با دست مرغ ها را خارج کرده و اجازه دهید مواد اضافی آن خارج شودسپس برش های مرغ را درون پودر سوخاری قرار میدهیم.مرغ ها را برگردانید تا دو طرف آنها کاملا آغشته به پودر سوخاری شود.مرغ ها را به ماهی تابه که از قبل گرم کرده اید منتقل نمایید و به مدت 4 الی 5 دقیقه سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند.مرغ را برگردانده و طرف دیگر آن را نیز به مدت 3 الی 4 دقیقه سرخ کنید

آموزش بمب ژامبون

سه ورقه ژامبون را به شکل ستاره روی هم بچینید. پایه ی یک قارچ را بکنید و آن را در وسط ژامبون ستاره مانند قرار دهید.تخم مرغ ها را توی گودی قارچ ها بشکنید، گوجه های ورقه شده را روی تخم مرغ ها قرار دهید و مقدار کمی نمک، فلفل و کره به آن بیافزایید.لبه های بیرونی ژامبون ستاره شکل را گرفته و تا وسط بپیچانید تا بمب درست شود.در فری که از قبل گرم شده است، با حرارت 200 درجه سانتیگراد، به مدت 15 دقیقه بپزید تا زمانیکه آماده شود.

مناسب برای: ۲

مواد لازم:

•2 عدد قارچ وحشی بزرگ •2 عدد گوجه فرنگی •2 عدد تخم مرغ •6 ورقه باریک ژامبون

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






یک شنبه 6 اسفند 1392برچسب:,

|
 
{background:url('http://upload7.ir/imgs/2014-03/42176368880498725927.jpg') no-repeat center top


به وبلاگ خودتون خوش آمدید

http://upload7.ir/imgs/2014-03/42176368880498725927.jpg

 

 

مریم

 

5 ارديبهشت 1393
7 فروردين 1393
2 فروردين 1393
1 فروردين 1393
7 اسفند 1392
6 اسفند 1392
4 اسفند 1392
3 اسفند 1392
2 اسفند 1392
1 اسفند 1392

 

تفاوتهای جالب چپ دست ها وراست دستها
آموزش فال قهوه
سخت افزار نورومورفیک‌ جدید، مغز انسان را شبیه‌سازی خواهد کرد
دانستیهای جالب در مورد گیتار
بهترین روش برای حرف زدن با همسر
شگفتی های خلقت
اشعار حسین پناهی
سخنان حکیمانه از بزرگان4
سخنان حکیمانه از بزرگان3
سخنان حکیمانه از بزرگان2

 


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عشق شکسته و آدرس maryam856.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





عاشقانه علیرضا
فارین
پرنیا
سروش
فوژان
سر دنده ال ای دی led
ردیاب مخفی خودرو

 

ارسال دستگاه از چین به ایران
حمل از دبی
قلاده اتوماتیک ضد پارس
الوقلیون

 

RSS 2.0

فال حافظ

جوک و اس ام اس

نازترین عکسهای ایرانی

 


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 100
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1



قالب وبلاگ
گالری عکس
دریافت همین آهنگ

Up Page

.: Weblog Themes By www.NazTarin.Com :.


--->